Webshop branding en strategie
In een 2 uur durende sessie zetten we een ijzersterk en uniek concept neer voor jouw webshop en ontdek je welke stappen nodig zijn om een succesvolle webshop te lanceren.
Bij wie het akelig stil blijft na de lancering van je webshop *krekelgeluid*. Helaas is dit voor veel startende webshop eigenaren de realiteit, omdat ze verkeerde keuzes maken en niet de juiste kennis hebben om van hun webshop een succes te maken.
Als starter zit je met zoveel vragen, zoals: Moet je een niche kiezen of juist niet? Bij welk platform ga je je webshop maken? Hoe zorg je ervoor dat je webshop opvalt? Hoe ga je aan klanten komen? Overal lees je weer wat anders en het duizelt je inmiddels door alle gratis tips.
Komt dit je bekend voor? Dan is een webshop strategie sessie voor starters precies wat je op dit moment nodig hebt!
• Je wil een webshop starten, maar je hebt geen idee waar je moet beginnen
• Je blijft het starten van je webshop maar uitstellen, door perfectionisme en keuzestress
• Je vraagt je af welk webshop platform de beste keus voor je is. Er zijn zoveel opties…
• Je twijfelt of je idee wel uniek genoeg is om op te vallen tussen al die andere webshops
• Je hebt behoefte aan een duidelijk stappenplan voor het starten en lanceren van je webshop
De webshop strategie sessie is een 2 uur durende online (of fysieke) sessie, waarin we een duidelijk stappenplan maken voor het starten van jouw webshop en jij al je webshop-vragen op mij kunt afvuren. We zorgen ervoor dat jij een ijzersterk concept hebt staan, waarmee jij uitsteekt boven al die 13-in-een-dozijn webshops én al voor de lancering je eerste klanten hebt! Na de sessie ontvang je het stappenplan per mail, zodat je er zelfstandig mee verder kunt.
• Welke stappen je precies moet zetten voor de lancering van jouw webshop
• Hoe je jouw webshop kunt onderscheiden van concurrenten in jouw branche
• Hoe je van jouw webshop een succes maakt en wat je wel en vooral níet moet doen
• Hoe je nog voor de lancering volgers (potentiële klanten!) kunt verzamelen
• Wat je moet doen om je producten ook daadwerkelijk te verkopen na de lancering
Ik wil een webshop starten met producten voor kinderen, maar miste het laatste zetje om echt te starten… Wat ik nodig had was iemand die met me mee kon denken over mijn concept en de te nemen stappen. Samen met Anna ging ik op zoek naar mijn onderscheidend vermogen en ideale klant en werkte ik mijn missie verder uit. Ook weet ik nu welke webshop software de beste optie is voor mijn type webshop. De sessie is echt een aanrader als je nog gaat starten! – Ilke Verheijen, verwonderland.be
Ik ga een webshop starten met DIY lashes en ik boekte een sessie bij Anna omdat ik een helder stappenplan wilde hebben. Na de sessie heb ik het gevoel gekregen dat ik meteen aan de slag kan. Zo weet ik voor de lancering al wat ik kan doen om meer klanten te krijgen. De sessie zorgde voor een stok achter de deur en het actieplan dat je na afloop van de sessie krijgt vond ik ook heel fijn! Als eerste ben ik aan de slag gegaan met mijn Instagram bio verduidelijken en het maken van content met de apps die Anna tipte. Anna is erg geduldig en legt alles goed uit. Kunnen sparren met iemand met veel ervaring is heel fijn, ik raad iedereen de sessie aan! – Dusty Jaring, likegolddust.nl
Ik ga een website laten maken door Anna, maar ik kwam er tijdens onze kennismaking achter dat ik totaal niet wist waar ik moest beginnen. Ik kon geen keuzes maken hoe ik mijn producten ga verkopen (als dienst of in een webshop?). Tijdens de sessie was er ook genoeg ruimte voor eigen inbreng, want Anna wilde ook echt weten waar ik blij van werd: en dat is de bruiloft niche! Het actieplan kwam al heel snel binnen, zodat ik direct van start kon. Ik begon meteen met het delen van content in het thema bruiloften en nu ben ik bezig met het uitwerken van de pakketten met bruiloftsdeco die ik wil gaan aanbieden. Ik raad de sessie zeker aan als je een bedrijf of webshop gaat starten en als je wil weten hoe je dingen het beste kunt aanpakken. Aan sommige dingen heb je zelf nog nooit gedacht, want er komt heel veel op je af als je gaat starten! – Elise Toes, Studiolila.nl
01. Branding
We gaan aan de slag met een ijzersterk concept, waarmee jij je onderscheidt van andere webshops. Samen bepalen we o.a. je missie, niche (aanbod) en doelgroep.
02. Marketing
We bepalen op welke marketing- kanalen jij je gaat focussen. Je ontdekt hoe je deze het beste kunt inrichten en hoe je ervoor zorgt dat je al voor de lancering je eerste klanten hebt!
03. Q & A
Je krijgt uitgebreid antwoord op al je webshop vragen. Ik behoed je voor fouten en deel mijn geheime tips en tricks voor het starten van een succesvolle webshop met je.
04. Actieplan
Na de sessie ontvang je een duidelijk stappenplan (met persoonlijke tips & aanraders) voor het starten van je webshop, waar je direct mee aan de slag kunt!
Dat weet ik als geen ander.
In 2018 startte ik namelijk mijn webshop met kleding met mijn zelf ontworpen prints en wát een avontuur was dat. Ik deed alles zelf, met Google als mijn beste vriend.
Ondanks mijn uitgebreide onderzoek heb ik een hoop fouten gemaakt, die me niet alleen veel geld hebben gekost maar ook de groei van mijn webshop hebben geremd. Super zonde!
Zo liet ik mijn webshop bouwen bij een platform waar de opties vrij beperkt waren. En dat was niet het enige probleem: na een kleine piek tijdens de lancering verkocht ik lang niet zoveel producten als ik had gehoopt…
Ik investeerde veel geld en tijd in trainingen en cursussen over branding en marketing om erachter te komen wat ik moest doen en delen om mijn producten als warme broodjes over de digitale toonbank te laten gaan. En met resultaat!
Inmiddels zijn we 6 jaar verder en help ik met mijn kennis jou als starter met het opzetten van een succesvolle webshop.
Twijfel je nog of de strategie sessie voor starters iets voor je is? Plan dan een gratis en vrijblijvende kennismaking in! Of neem even contact op.
Dan is de webshop strategie sessie voor webshop eigenaren die al een tijdje bezig zijn, iets voor jou. In deze sessie gaan we aan de slag met een ijzersterke strategie waarmee je doorlopend klanten aantrekt.