Webshop branding en Photoshop expert
Misschien herken je dit ook wel.. Je weet niet zo goed wat je wil, maar wat je wel zeker weet is dat je het anders wil doen dan anderen. Je voelt een weerstand om de gebaande paden te volgen en wil op ontdekkingstocht.
Toen ik in 2017 afstudeerde aan de HBO-opleiding Allround Styling en Vormgeving aan Academie Artemis begon ik met solliciteren. Maar, ik wist niet wat ik wilde en ik herkende mezelf eigenlijk nooit in de functieomschrijvingen. Ik vond heel veel dingen leuk en had het gevoel dat ik van alles een beetje kon, maar nergens écht goed in was. Bedrijven vonden mijn portfolio tof, maar gaven vaak aan geen plek te hebben voor een allround creatieveling zoals ik, dus besloot ik dan maar mijn eigen werkgever te worden. Ik wilde creatief bezig zijn en mezelf blijven prikkelen en uitdagen. Ik kreeg niet de kans om te laten zien wat ik in me had, dus moest ik die zelf maar creëren!
Iets waar ik wel ontzettend veel plezier in had, was ontwerpen. Ik dacht: als ik nou een paar toffe prints ontwerp en deze laat bedrukken op kleding, dan kan ik er een inkomen uithalen. En zo startte ik mijn eigen webshop met kleding met mijn zelf ontworpen prints. Er zat verder niet echt een plan of strategie achter. Ik had geen krachtige boodschap of missie en ook een duidelijke doelgroep ontbrak.
Door mijn achtergrond in styling en vormgeving en mijn ervaring met Photoshop lukte het me wel om een unieke huisstijl te ontwikkelen, maar dit was niet meer dan een omhulsel met een lege binnenkant. De belangrijkste stappen om mijn branding écht te onderscheiden had ik overgeslagen.
• Ik deed 1000 dingen tegelijk en was eigenlijk altijd aan het werk, met te weinig resultaat
• Ik wist niet waar ik me op moest focussen om meer klanten aan te trekken
• Ik liep vast op het creëren van content, omdat ik niet wist wat mijn doelgroep wilde zien
• Ik had geen verhaal om te vertellen, waardoor mijn klanten geen connectie met me voelden
• Ik verloor het plezier in het runnen van mijn webshop
De afgelopen jaren heb ik namelijk super veel geëxperimenteerd en heb ik veel bij geleerd over positionering, marketing, branding en sales d.m.v. cursussen en het doen van heel veel markt- en doelgroeponderzoek. Ik weet nu precies waar ik voor sta, waarom ik doe wat ik doe en voor wie ik dit doe.
Heb jij ook graag zelf de touwtjes in handen, ben je leergierig, een tikkeltje eigenwijs en wil jij opvallen in de massa?
Dan zijn we een match!
In zowel het ondernemen als in mijn persoonlijke leven vind ik vrijheid super belangrijk. In 2021 verbleef ik 2 maanden in mijn favo stad Lissabon om te wonen en te werken. Ik vind het echt geweldig dat ik mijn werk overal ter wereld kan doen en wil nog veel meer ontdekken!
Ik heb al bijna mijn hele leven knaagdieren. Een huis zonder huisdieren is voor mij geen thuis. Van konijnen, tot aan hamsters en woestijnratjes, ik vind ze allemaal leuk! Maar cavia’s hebben toch wel echt mijn hart gestolen. Ik heb al sinds 2014 cavia’s, een echte guinea pig mom haha.
Ik vond het zo raar en oneerlijk dat onze kippen (die we in de tuin hadden) wél mochten leven, terwijl er ‘s avonds een ander kipje op ons bord lag. Vis eet ik trouwens bij uitzondering wel (ik reis graag en vega opties zijn vaak zeer beperkt), dus ik ben eigenlijk pescotariër.