Als webshop eigenaar herken je het misschien wel: het creëren van content voor je webshop kost ontzettend veel tijd. Ook kan het nogal een uitdaging zijn om jouw content ideeën vorm te geven, zeker als je geen ontwerper bent. Misschien vind je het ook wel lastig om jouw huisstijl door te voeren op alle kanalen. Gelukkig bieden social media templates een uitkomst! Zie jij de meerwaarde van het gebruik van templates nog niet in? Lees gauw verder als je benieuwd bent naar de voordelen van social media templates voor webshops.
De voordelen van social media templates
Een template is een vaste lay-out voor al je marketinguitingen, zoals nieuwsbrieven, social media posts, Pinterest, advertentie banners en andere doeleinden. Vooral voor social media zijn templates echt onmisbaar, omdat je nou eenmaal veel content nodig hebt om zichtbaar te blijven voor potentiële klanten.
Het creëren van content kan veel tijd kosten en daarbij bieden social media templates een uitkomst. Door het gebruik van templates is het ook makkelijker om je huisstijl door te voeren op de verschillende kanalen. Hieronder bespreek ik 5 belangrijke voordelen van social media templates voor webshops.
1. Het gebruik van templates bespaart ontzettend veel tijd
Als webshop eigenaar heb je meer te doen dan posten op social media. Grote kans dat een post plaatsen op social media het eerste is wat jij van je takenlijstje schrapt op een drukke dag. Maar, tegelijkertijd weet je hoe belangrijk het is om zichtbaar te blijven voor potentiële klanten. Door het gebruik van social media templates bespaar je ontzettend veel tijd, omdat je altijd een passend template hebt voor de content die jij wil delen.
Het enige wat je hoeft te doen is de tekst en foto aanpassen en je bent klaar om te posten! Dankzij templates kun je ook eenvoudig vooruit werken met je content en dit gaat je zoveel tijd, frustratie en moeite schelen.
2. Dankzij templates ben je herkenbaar voor potentiële klanten
Het gebruik van steeds dezelfde kleuren, lettertypes en lay-outs zorgen ervoor dat je herkenbaar bent voor je doelgroep. Denk maar eens aan grote merken, zoals Ikea, La Place, Bijenkorf en Blokker. Grote merken zijn consistent in hun marketinguitingen en dit is voor jouw webshop ook belangrijk.
Eigenlijk wil je dat jouw klant in één oogopslag ziet dat de content afkomstig is van jou, op welk kanaal je ook post. Het gebruik van social media templates helpt je om consistent te zijn en een eenheid te creëren in al je uitingen.
3. Je kunt oude content gemakkelijk hergebruiken
Misschien heb je wel het idee dat je steeds met nieuwe content moet komen, maar dit is helemaal niet het geval. Veel ondernemers hergebruiken hun best presterende content door ‘m in een nieuw jasje te steken. Dankzij het gebruik van social media templates kun je eenvoudig je oude content recyclen.
Zo kun je een foto meerdere keren gebruiken door ‘m steeds net even op een andere manier en met een andere tekst in een template te gieten. Ook kun je er bijvoorbeeld een story reeks, carrousel post of reels van maken.
5. Je hebt meer plezier in het creëren van content voor je webshop
Plezier hebben in wat je doet is ontzettend belangrijk, zo ook in het creëren van content. Als jij tevreden bent over wat je maakt straal je dit ook uit en trek je als vanzelf jouw ideale klant aan. En zeg nou zelf: je wil toch ook gewoon blij worden van je Instagram feed?! Door het gebruik van vaste social media templates wordt het creëren van content weer fun, in plaats van frustrerend en tijdrovend.
Maak jij al gebruik van social media templates voor je webshop?
Bewaar dit artikel via Pinterest: