Wist je dat jouw home pagina meestal het eerste is wat bezoekers zien? En dat je maar een paar seconden hebt om de aandacht te trekken? In deze paar seconden beslist je bezoeker of ze verder kijken of afhaken. Je home pagina is dus ontzettend belangrijk! Wil je weten hoe je de home pagina van jouw webshop kunt optimaliseren, zodat bezoekers enthousiaste klanten worden? In dit artikel vind je 6 tips.
1. Maak je bezoeker nieuwsgierig
Trek meteen de aandacht met een opvallende banner van een lopende actie, nieuwe collectie of bestseller. Zorg er altijd voor dat je banners klikbaar zijn, zodat je bezoeker snel kan navigeren. Zijn de banners op je home pagina niet klikbaar of kloppen de links niet, dan loop je gegarandeerd klanten mis!
2. Plaats een slogan of statement op je home pagina
Zorg ervoor dat het voor bezoekers meteen duidelijk is waar je voor staat, wat je aanbiedt en voor wie. Zo weten ze meteen wat ze kunnen verwachten van jou en je aanbod. Gebruik bijvoorbeeld een korte zin van je over ons pagina als statement, bijvoorbeeld: (Naam webshop) helpt ondernemers om meer structuur te krijgen en beter te plannen (link naar aanbod).
3. Gebruik CTA’s (Call To Actions)
Gebruik CTA’s in je teksten en banners, zoals: shop nu, meer informatie of boek nu. Zo zorg je ervoor dat bezoekers weten wat ze moeten doen en kun je ze doorsturen naar je aanbod. Dit verhoogt je conversies aanzienlijk, probeer het maar eens!
4. Overspoel je bezoeker niet met informatie
Je wil je home pagina natuurlijk het liefst zo uitgebreid mogelijk maken, maar vraag je bij alles wel af of het van toegevoegde waarde is. Wat je absoluut niet wil, is dat je bezoeker overprikkeld raakt van alle informatie en je website snel verlaat. Bezoekers zullen snel afhaken als ze niet direct kunnen vinden wat ze zoeken.
Kies daarom liever voor een opvallende banner waarin je (een deel van) je aanbod uitlicht, dan voor het meteen tonen van je hele aanbod. Less is more! Vermijd ook lange lappen tekst, dit gaat toch niemand lezen. Maak aparte pagina’s aan voor belangrijke informatie, dit is ook SEO-technisch gezien veel beter.
5. Vermeld jouw USP’s (Unique Selling Points) op je home pagina
Er is ontzettend veel concurrentie in de online wereld, dus het is belangrijk om duidelijk te maken wat jouw webshop uniek maakt. Vermeld jouw USP’s, zoals: gratis verzending, handgemaakt of 100% natuurlijke ingrediënten. Wees hier creatief in en durf het anders te doen dan concurrenten! Net dat stapje extra doen voor je klanten gaat het verschil maken.
6. Plaats reviews van klanten
Jouw home pagina is de perfecte plek om te pronken met mooie reviews van eerdere klanten. En ja, daar mag je best trots op zijn, dus laat het ook zien. Zo maak je je bezoekers direct enthousiast naar meer! In dit artikel vind je nog veel meer tips over hoe je meer klanten aantrekt.
Wil je weten wat jij nu direct kunt doen voor meer klanten?
Vraag een webshop scan aan!
In een webshop scan ontdek je wat jij nu meteen kunt verbeteren aan je webshop, zodat die online kassa gaat rinkelen! Je ontvangt een uitgebreid e-book met persoonlijke tips en advies om jouw webshop verder te professionaliseren en te optimaliseren.
Ik kijk onder andere naar de uitstraling, gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid van je webshop. Meer weten of direct een scan aanvragen? ↓
Met welke tips voor het optimaliseren van je home pagina ga jij aan de slag?
Bewaar dit artikel via Pinterest: