Trek moeiteloos klanten aan met een huisstijl die naadloos aansluit op jouw merk
Met een webshop huisstijl die perfect bij jouw merk past, kom je professioneel over en creëer je vertrouwen bij je doelgroep, waardoor ze zonder twijfel klant worden.
Een huisstijl is de visuele identiteit van je merk en is onderdeel van je branding. Vaak wordt gedacht dat een huisstijl en branding hetzelfde zijn, maar dit is niet waar. Waar je huisstijl het visuele eindproduct is, gaat jouw branding veel verder dan het visuele gedeelte. Jouw branding is namelijk de fundering van je merk, waarop alles wat je doet en creëert gebaseerd is. Waar sta je voor, wat vind je belangrijk, wie is je doelgroep? In je huisstijl wordt dit visueel, waardoor jouw klanten niet alleen in één oogopslag zien waar jij voor staat, maar dit ook voelen.
Waarom is een huisstijl belangrijk voor je webshop?
• Een huisstijl zorgt voor een professionele uitstraling, waardoor mensen je sneller zullen vertrouwen en overgaan tot een aankoop
• Je bent herkenbaar voor potentiële klanten
• Je onderscheidt jouw webshop van concurrenten in jouw branche
• Met een huisstijl zorg je ervoor dat het gevoel dat jij wil overbrengen op je doelgroep overkomt en dat ze meteen begrijpen waar je voor staat
• Een huisstijl geeft jou ook houvast bij het (laten) ontwerpen van on- en offline uitingen voor je marketing, zoals social media content
(Startende) webshop eigenaren die hun webshop willen professionaliseren met een huisstijl die naadloos aansluit op waar ze voor staan met hun merk, zodat ze moeiteloos klanten aantrekken.
Wat krijg je precies?
Moodboard
In het moodboard bepalen we de look en feel van je huisstijl. Bij akkoord kan ik starten met ontwerpen!
Logo ontwerp
Je huisstijl is natuurlijk niet compleet zonder logo! Afhankelijk van je logo stijl is in sommige gevallen ook een secundair logo mogelijk.
Kleuren
Een kleurenpalet met max. 5 huisstijl kleuren inclusief kleurcodes.
Typografie
Een set van max. 3 lettertypes die je losstaand kunt gebruiken of met elkaar kunt combineren.
Vormentaal
Grafische elementen die jouw branding nog unieker maken. Denk aan lijnen, vlakken en vormen die kenmerkend zijn voor jouw merk.
Brandbook
Een uitgebreid brandbook met daarin jouw missie, boodschap, doelgroep, kernwaarden, logo, kleuren & lettertypes, vormentaal en voorbeeld toepassing van je huisstijl. Dit brandbook is niet alleen een samenvatting van jouw merkwaarden, maar ook jouw leidraad bij het (laten) ontwerpen van on- en offline marketinguitingen!
Voorbeeld toepassing huisstijl
Voorbeeld toepassing (mockup) van je huisstijl in de praktijk. Denk aan visitekaartjes, social media post of e-book layout.
Ik help je met het professionaliseren van je webshop, zodat je meer klanten aantrekt. Toen ik in 2018 mijn webshop startte met kleding met mijn zelf ontworpen prints, ervaarde ik hoe belangrijk een sterke branding is.
Jouw branding is namelijk de fundering van je bedrijf en zorgt ervoor dat je doelgroep een connectie voelt met je merk, waardoor ze bij jou kopen in plaats van bij een concurrent. Het belang van branding wordt nog door veel webshop eigenaren onderschat. Maar in een tijd waarin er ontzettend veel concurrentie is en ieder product al bestaat, moet je wel opvallen.
Een huisstijl die perfect aansluit op jouw merkidentiteit is een must als je een professionele en betrouwbare indruk wil maken op potentiële klanten.
Van het creëren van een sterke fundering voor je merk tot aan het creëren van huisstijlen en social media templates in Photoshop, ik help je graag!
Inmiddels werk ik als freelance grafisch ontwerper voor zpp’ers en webshops, waaronder Newlands Casuals en DesignOnline24.
Ben je naast een passende huisstijl op zoek naar iets anders op het gebied van grafisch ontwerp, zoals visitekaartjes, bedankt kaartjes, brochures, posters of templates voor social media en advertising? Hier kun je mijn grafisch ontwerp portfolio bekijken. Neem gerust contact op als je een vraag hebt of benieuwd bent naar de mogelijkheden.
De investering van een webshop huisstijl is €895 excl. BTW.
Hoe werkt het laten ontwerpen van een huisstijl?
Dit is mijn werkwijze:
Als we na de gratis kennismaking besluiten om samen te werken, vraag ik een aanbetaling van 40% van het totaalbedrag. Dit zijn de vervolgstappen:
1. Diepte interview: Een online sessie van ongeveer 1 uur waarin we in jouw (startende) merk duiken. Ik wil alles weten over waarom jij jouw webshop gaat starten of bent gestart, over je missie, boodschap en je doelgroep. Waar sta je voor en wat vind je belangrijk? In de sessie kunnen we hier samen over sparren en eventueel wat punten verduidelijken, maar het is wel belangrijk dat je al een basis hebt staan. Een passende huisstijl ontwerpen gaat namelijk niet lukken als jouw merkwaarden (nog) niet duidelijk zijn. Heb je hier nog veel hulp bij nodig, dan kan ik je de Webshop Strategie Sessie van 1,5 uur aanraden (zie kopje ‘Diensten’ in de navigatiebar).
2. Inspiratie verzamelen via Pinterest. Voordat ik aan de slag ga met het ontwerpen van een moodboard voor je huisstijl, verzamel ik eerst inspiratie op een Pinterest-bord, welke jij ook kunt inzien.
3. Aanleveren moodboard. Bij akkoord start ik met het ontwerpen van je huisstijl.
4. Conceptvoorstel huisstijl.
5. Verwerken feedback (max. 3 correctierondes).
6. Oplevering huisstijl & brandbook.
Binnen welke termijn wordt mijn huisstijl opgeleverd?
De huisstijl en het brandbook worden binnen 6 weken opgeleverd.
Kan ik ook in termijnen betalen?
Als we besluiten om te gaan samenwerken vraag ik een aanbetaling van 40% van het totaal. Het restbedrag dient te worden betaald na de oplevering. In overleg zijn meer termijnbetalingen mogelijk.